În ciuda existenței unei legi pentru Autostrada Unirii (A8) timp de cinci ani, nicio lucrare nu a început încă pe cei 311 km de la Prut până la Târgu Mureș, conform unei analize publicate de Ziarul de Iași. Un singur punct de pe traseu a avut activitate până acum: intersecția viitoarei A8 cu actuala Autostradă a Moldovei (A7).
Autostrada Moldovei (A7, București – Ploiești – Bacău) este în construcție pe întreaga sa lungime, iar ultimul tronson, Mircești-Pașcani, se oprește momentan în această intersecție. Între timp, guvernul a emis hotărârea pentru procedurile de expropriere pe coridorul A7 Mircești-Pașcani.
Autostrada Unirii a fost ținută în așteptare pentru alte proiecte, cum ar fi drumul expres Oradea-Arad, care a depășit tronsonul montan al A8 și a primit aprobarea pentru lansarea licitației. Autostrada Litoralului, un alt proiect, a avansat rapid și are șanse să intre în licitație înaintea A8.
În prezent, niciun tronson al A8 nu a început construcția. Tronsonul de la Moțca spre Târgu Neamț, deși atribuit în septembrie, nu a primit încă ordinul de începere. Pe tronsonul Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, atribuirea lucrărilor a fost contestată cu succes, iar evaluarea ofertelor continuă, existând riscul ca lucrările să se scumpească.